Gallery

Kenapa Saya Join Shaklee?

Kenapa Saya Pilih Shaklee Sebagai Kerjaya?


Alhamdulillah... 

Terima kasih ya Allah di atas semua nikmat & ujian yang KAU kurniakan...

Target 2014

Saya tak nak ulang-alik Klinik Kesihatan Senawang UNIT FISIOTERAPI

No more paint-killer


Terus maju & bermanfaat untuk Islam

Bila mula-mula saya sakit belakang?? Saya mula-mula sakit belakang lepas saya jatuh punggung terhempap time jungle-tracking time diploma. Sakit tak terkata, cuma masih boleh senyum  & dalam hati harap sangat supaya xberpanjangan & berlarutan.

Rupa-rupanya TIDAK. 

Macam-macam ikhtiar dibuat, antaranya pergi mengurut , terapi tetapi masih sama. Bila time kem selalu kena skip bila melibatkan aktiviti yang lasak. 'Fragile' betul aku ni.

Time Ramadhan 2013

Fatrah yang sangat mencabar bagi saya, bila mana saya seorang di Seremban. Kawan-kawan serumah yang sama-sama praktikal dah pulang ke kampung & haluan masing-masing. Time angkut barang pindah rumah, KRUK bunyi belakang...sakit belakang kembali semula. 

Time drive belakang rasa pedih sangat. Time di pejabat rasa sakit sengal bahagian belakang. Time duduk atas kerusi kaki boleh kebas..Kaki selalu 'kreng'. Subhanallah...Effect pada saraf dah ke?? 

Mula-mula kerja, duit ciput, pergi la check di Klinik Kesihatan Ampangan. Biasala doktor akan bagi ubat tahan sakit + krim panas. Cuma kali ini doktor bagi surat minta refer ke Unit Fisioterapi Klinik Kesihatan Senawang. Di sini la bermulanya saya setiap minggu kena ulang alik buat fisioterapi.

Pernah sekali ambil paint killer,  bagi rehat  then tidur, bangun tidur masih sakit yang teramat. 

Kebetulan terbaca post Kak Ainul Shahrazad. Dia share pengalaman dia consume Ostematrix Shaklee time mengandungkan anak ke-3. Aku ni single lagi sakit belakang macam orang tua, kalau mengandung nanti macam mana la. 

Baca: Kurang Kalsium, Penyebab Kejang Ketika Pregnant

Kak ainul consult tak kedekut ilmu langsung. First saya consume ESP Shaklee & Ostematrix Shaklee (Kalsium) + daftar jadi ahli Shaklee (sebab nak dapat harga ahli). Murah je pun RM75 daftar seumur hidup. {Benefit yang saya dapat tak terkira}..

Baca: Produk Popular Shaklee....ESP. Kenapa?

Ni titik permulaan saya jatuh suka dengan SHAKLEE. Tak rugi sebenarnya saya daftar ahli Shaklee. 

Alhamdulillah 2014, saya discharge dari Unit Fisoterapi Klinik Kesihatan Senawang. Tak perlu ulang alik dah. Sakit belakang dah tidak terasa. Alhamdulillah terima kasih Ya Allah. 

Bagi sahabat-sahabat yang mengalami sakit belakang sama macam saya, jangan amalkan makan paint-killer @ panadol selalu, akan effect pada buah pinggang. Tak pasal-pasal dari 1 penyakit dapat 2 penyakit.

3 FAEDAH PENTING  saya belajar & dapat ubah bila CONSUME dan JADI AHLI SHAKLEE. 

     1st :  KESIHATAN- saya xmerana sakit belakang macam dulu 
     2nd: 
     3rd:

2nd & 3rd saya akan share akan datang. InsyaAllah

Ya Allah, aku bersyukur dengan nikmat sihat & sakit yang KAU kurniakan Ya Allah.
Kenapa Saya Join Shaklee? Kenapa Saya Join Shaklee? Reviewed by bahijah on 9:36 PM Rating: 5

No comments:

Social

Powered by Blogger.