Gallery

Akhirnya Aku Jatuh Cinta Dengan ESP Shaklee

Kenapa Aku Jatuh Cinta Dengan ESP Shaklee


Aku yang dulu bukan yang sekarang...{macam lagu plak}

Saya daripada sekolah rendah dah kena gastrik, berterusan sehingga  time di  universiti

Makan kena jaga, tak boleh pedas sangat, xboleh makan lambat..Dahla saya ini agak memilih bila bab makan

Bila gastric, rasa pedih hulu hati..tergolek-golek sakit, muntah teruk..makan apa saja time ni mesti muntah balik..sakit....kalau kena time malam jawabnya semalaman  tak tidur menahan sakit pedih hulu hati.

Antara ubat yang saya selalu alert & ada dalam simpanan “ubat air kapur” saya tak tahu apa nama ubat tu..tapi cecair warna putih + rasa berangin mint.

Masa mula-mula dapat sambung belajar di USIM Nilai Negeri Sembilan…banyak benda kena sesuaikan diri..terutamanya BAB MAKAN

Kalau time di Terengganu dulu....tengok ayam masak merah rasa tak pedas sangat...rasa manis-manis  + rasa masam tomato.

Bila di Negeri Sembilan imagine kononnya rasa sama macam di Terengganu, setiap kali beli lauk, bukan main banyak letak sambal tumis... tapi sebenarnya rasanya tidak sama apa yang saya bayangkan…PEDAS SANGAT 

Kalau masak lemak kuning di Terengganu memang jauh beza dengan di Negeri Sembilan…Kalau time di Terengganu boleh letak kuah banyak-banyak, time di Negeri Sembilan  jangan harap la…tapi saya pernah terkena..rasanya sentap pedas..pedih perut..memang tergolek-golek sakit perut lepas tu

Sekarang bekerja di Seremban..nak tak nak kena belajar sesuaikan diri..Mana la tahu kot-kot terjadi orang negeri Sembilan ke?

Product 1st yang saya consume Shaklee ESP+ Ostemtrix (vitamin ni saya consume utk mengatasi  masalah sakit belakang saya)

Mula-mula saya consume Shaklee ESP  sebab nak atasi masalah  kulit + nak lebih  bertenga untuk kerja seharian…sebab hari-hari tidak bertenaga , cepat letih & mengantuk..

Tak sangka ESP bantu saya atasi maslah gastrik saya

Akhirnya saya jatuh cinta dengan ESP Shaklee…hari-hari tak miss ambil  ESP

Macam-macam  resepi sendiri saya . Antaranya:

   1)      ESP + Susu dutch lady strawberi
   2)      ESP + Vico
   3)      ESP + madu
   4)      ESP + susu dutch lady chocolate

       * tak sabar nak ada blender khusus untuk ESP...boleh reka banyak resepi lagi =)


Memag superb sedap..sehari kena ambil  3sudu besar je..JANGAN bancuh dengan air panas  kerana akan merosakkan protein soya.

Sekali sarapan..tahan perut & tak rasa lapar sampai tengahari ,andai tak sempat ambil heavy breakfast

Alhamdulillah..baru saya perasan, saya dah tak rasa pedih ulu hati andai lepas makan makanan pedas @ terlewat makan.

Rupa-rupanya bila saya ambil ESP + Ostemtrix, supplement ni membantu mengatasi masalah gastrik saya

 1)      Ostematrix= sumbernya dari kalsium yang bersifat alkali & mampu meneutralkan asid dalam       perut..Perananya sama macam ubat air kapur yang saya makan sebelum ni kalau time kena gastrik


 2)      Energizing Soy Protein = membantu membaik pulih luka dalaman & menghasilkan sel-sel baru yang lebih sihat

Alhamdulillah..dengan izin Allah consume ESP + Ostematrix membantu mengatasi masalah gastrik saya.

Alhamdulillah,gastrik dah tidak menyerang lagi...gastrik bukan lagi satu masalah..dengan izinNYA..

Tiba-tiba saya terfikir: "Kenapa ESP dikatakan membantu menyelesaikan masalah gastrik"??

Ini kerana

ESP merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya yg mana merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut. Di samping itu, nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat hakisan oleh asik hidroklorik berikutan proses pecernaan makanan. 

ESP Shaklee

Nampak tak apa rasionalnya...Anda tak perlu ragu untuk mencuba ESP..Bukan sahaja masalah gastrik dapat diatasi, nak kulit cantik, nak kurus pun boleh In Sha Allah.

So, sekarang dah tak bimbang atau takut gastrik time puasa Ramadhan ni. Selain membantu rasa kenyang agak lama, membantu mengatasi masalah gastrik. Sekarang dah say BYE BYE dekat gastrik. Alhamdulillah

Nak lebih tahu info pasal set bertenaga puasa, set Puasa Shaklee meh baca sini.

Tengok ni, ni antara gambar testimoni  kawan-kawan ija yang hadapi masalah GASTRIK juga.

kelebihan ESP Shaklee

ESP Bantu Rawat Gastrik
Kebaikan ESP Shaklee Untuk Rawat Gastrik

ESP Shaklee Bantu Masalah Migrain

Pilih makanan yang sihat, supaya badan pun sihat. Jangan tunggu sakit baru nak cari ubat.

Anda pilih nak makan sihat @ x??


Bahijah Marzuki
Your Shaklee Independent Distributor
SID1034684

Facebook: Nur Bahijah Marzuki
Wassap: 014-8281356
FB page : Saya Pilih Makan Sihat

Pengedar Shaklee Nilai, Bangi, Seremban, Kajang dan Putrajaya
Akhirnya Aku Jatuh Cinta Dengan ESP Shaklee Akhirnya Aku Jatuh Cinta Dengan ESP Shaklee Reviewed by bahijah on 9:01 AM Rating: 5

No comments:

Social

Powered by Blogger.