Gallery

KITA SEMUA HEBAT

Dahulu saya selalu fikir saya ni tak hebat , result biasa-biasa je walaupun dulu Diploma. Kalau nak merasa naik pentas  dapat Anugerah Dekan memang tak pernah la. Selalu bila bab akademik saya akan rasa saya ni corot sangat.

Tapi sungguh cantik aturan Allah , Allah tak bagi apa yang saya nak, tapi Allah gantikan yang lebih bermakna daripada apa yang saya nak. ALHAMDULILLAH
Saya diketemukan dengan kakak-kakak Muslimat Power daripada group jutawan.  Saya gelarkan diorang ni Jutawan Muslimat Haraki. Bila jadi engineer fikir apa yang aku dapat sumbangkan untuk jemaah,bila  jadi lecturer fikir apa yang aku dapat sumbangkan untuk jemaah, jadi jutawan fikir apa yang aku boleh sumbangkan untuk jemaah.

Dalam diam saya kagum kakak-kakak ni. Mereka ibarat naqibah saya dalam saya bertatih belajar menjadi usahawan.Alhamdulilah diketemukan dengan uplin yang BERTANGGUNGJAWAB.

Dalam satu seminar Inspirasi di Kuala Lumpur, yuran kehadiran saya dibelanja oleh upline saya.

Slot yang saya paling suka adalah, SLOT KENALI POTENSI DIRI.

Sebelum ni saya selalu nampak orang lain hebat, saya tiada apa-apa, tak pandai, bila orang terang lambat faham, loading sokmo.. 

Dalam slot ni semua orang kena buat SWOT untuk diri-sendiri. Senaraikan STRENGTH, WEAKNESS, OPPURTUNITY, THREAT.

Bila disenaraikan baru sedar ,AKU PUN HEBAT & ADA KEKUATAN TERSENDIRI.

Sebelum ni aku selalu duduk focus kelemahan diri, stuck memanjang. Kita dilahirkan memang seorang yang hebat, kenapa perlu lemah & meratapi kelemahan sedangkan kita ada KEHEBATAN & KEKUATAN tersendiri.

Jom buat SWOT untuk diri sendiri, cari peluang & kelebihan yang aku dapat bila buat bisnesss sendiri..Bak kata kak Hafsah “banyak biawak dalam diri  tu, buang biawak aku tak pandai berniaga, buang biawak aku tak pandai sharing, buang biawak takut orang kata”…sental habis


Yakinlah…kita dilahirkan memang seorang yang HEBAT.

Lambat atau cepat Allah yang izinkan, yang penting terus berusaha.
Apala sangat peduli dengan "apa orang kata"...Allah pandang usaha kita.

Winner never quit =)


Ni Seminar Inspirasi di KL hari tu...Sabar upline saya ni mengajar downline yang sekali-sakala agak pending. Pergi 2 kali baru jelas molek.


Perserta lelaki pun ada...ada seorang sahabat bagitau, susah la kak  nak buat Shaklee, majoriti semua kaum wanita. Sebenarnya pasaran untuk lelaki tidak tepu lagi.. Masih banyak ruang...Anda pilih cari JALAN @ ALASAN??






Anda sedang mencari suplemen yang sesuai untuk keluarga anda??
Nak buat side-income hanya di rumah??
Hubungi saya:


FB: Nur Bahijah Marzuki
ID: 1034684
014-8281356 (call @ PM)
013-2075328 (WhatsApp)


KITA SEMUA HEBAT KITA SEMUA HEBAT Reviewed by bahijah on 12:29 AM Rating: 5

No comments:

Social

Powered by Blogger.