Gallery

3 Tips Pemilihan Vitamin C


Tips Pilih Vitamin C Yang Tidak Dibazirkan
======================

Saya dulu pun hadapi masalah sama. Orang kata kalau nak kulit cantik ambil vitamin C.

Apabila pergi farmasi...berlambak kan vitamin C ada. Pening kepala nak ambil yang mana satu. Macam-macam jenis jenama ada.

Aduhhh. Mana satu mau pilih ni?

Harganya kah?

Rasanya kah?

Warnanya kah?
Atau cun kotaknya kah?

Masa kecil dulu suka maka vitamin C yang Champs tu. Macam gula-gula tu.

Tak kan dah besar nak kemam kunyah yang tu lagi.

Hehe

Mana satu pilihan teman-teman ye?

Malam ni saya nak kongsikan dengan kawan-kawan tips nak pilih vitamin C yang tidak dibazirkan. Plus yang berkesan.

Ops! Sebelum tu kan...korang tau tak? Yang vitamin C ni adalah vitamin larut air. Tak boleh dihasilkan oleh badan, so kita kena outsource dari luar.
Ia juga tak disimpan dalam badan, jadi kita kena makan hari-hari.



Haaa. Jadi kena tahu berapa banyak vitamin c boleh serap ke badan kita dalam setiap jam tau.

Oklah, saya share dengan korang camne nak pilih vitamin C berkesan ni

1. Pastikan ia sustain released tau. Supaya tidak membazir vitamin c itu. Nanti urin penuh dengan vitamin C pulak.

2. Maksimum hanya 200mg vitamin C diambil dalam masa 1 jam.

Haaa kalau sekali telan tu keluar 1000mg, sudah tentulah urin penuh dengan vitamin C kan?

3. Vitamin C ini dicipta dari tumbuh-tumbuhan. Bukannya ascorbic acid yang direkacipta dalam makmal tau. Kena yang asli dan semulajadi.



Haaa. Saya bagi 3 je lah dulu. Buat supper korang malam ni ek

Ilmu untuk dikongsi.

Stay tune. Banyak lagi perkongsian mengenai kesihatan lepas ni saya kongsikan


Rakan Nutrisi Anda
Bahijah Marzuki
1034684

Fb: Nur Bahijah Marzuki
Page: Saya Pilih Makan Sihat.

Pengedar Sah Shaklee Nilai, Sepang, Seremban, Putrajaya
3 Tips Pemilihan Vitamin C 3 Tips Pemilihan Vitamin C Reviewed by Nur Bahijah Marzuki on 4:19 AM Rating: 5

Social

Powered by Blogger.