Gallery

CARI PELUANG @ ALASAN ??


Kalau semua orang berniaga...habisla =(

Dulu saya fikir macam tu juga, ni time banyak keladak & banyak biawak. Tak nak la buat bisness Shaklee, dah ramai orang jual, ada ke yang nak beli dengan aku. Kak Ainul share content program dengan Dr Azizan, DAO kata “kalau dalam dewan ni semua jual karipap, demand kepada karipap masih tinggi, pasaran takkan tepu ”

Bahijah; pedulikan apa orang kata?jangan fikir sangat..keep on sharing
Tak nak ke bagi ibu ayah 4 angka?
Tak nak ke infaq 4 angka dekat jemaah??.....terbakar dengar

SENTALAN HEBAT DARIPADA KAK AINUL~
------------------------------------------------------------------------------------------------
[KALAU SEMUA ORANG DI DUNIA BERNIAGA]

"Kalau semua orang berniaga, nanti xde lah orang nak kerja kerani, sapu sampah, pungut sampah dsb" - alasan si A sbb tak nak berniaga

"Kalau semua orang di dunia berniaga, boleh ke lagi peniaga dapat untung?" - alasan si B bila diajak berniaga

Terpulang lah....

Bila saya berniaga Shaklee, saya masih memerlukan barangan lain; saya masih menempah kek utk birthday anak saya, saya masih membeli baju utk keperluan keluarga saya, saya masih menempah biskut raya utk hari raya, saya masih membeli pinggan mangkuk utk kegunaan keluarga saya, saya masih pergi ke kedai cuci kereta utk basuh kereta. Pendek kata, saya masih lagi MEMBELI walaupun saya MENJUAL.

Bila ada orang cakap, susah lah berniaga Shaklee sekarang sebab ramai dah join Shaklee, ramai dah jadi SID - simple je. Bukankah umur manusia meningkat setiap hari, bilangan manusia juga bertambah setiap hari?

Setiap hari, pasti ada orang yang mendirikan rumahtangga, setiap hari pasti ada ibu2 yang kerisauan kerana rendahnya tahap immuniti anak yang sedang membesar, setiap hari pasti ada wanita2 yang baru bergelar ibu/ menimang cahaya mata, setiap hari pasti ada ibu ayah yang sakit lututnya, kencing manis, sakit jatung, darah tinggi - setiap hari terlalu banyak PERUBAHAN yang berlaku!!!

Alangkah indahnya kalau kita pandang semua ini dari sudut positif.

Banyaknya pahala yang kita boleh dapat jika kita mampu membantu insan2 di atas yang memerlukan sedikit perkongsian dari kita???

Maka tiada lagi alasan, ada ke orang lain nak beli Shaklee dari aku?? Hidup akan sentiasa indah jika setiap hari, kita berniat untuk MEMBERI.....

♥♥ Change your words n u will change your world ♥♥


Tetapi jangan tersalah pilih "rumah" pulak yer....

------------------------------------------------------------------------------------------------
Alhamdulillah..saya bila dah jadi ahli ‘terpaksa’ masuk dalam secret group bawah mentor-mentor bertanggungjawab…hihihihihi

Saya tidak mahu KAYA tapi harus kaya..kenapa???
Supaya dapat membantu lebih ramai orang di luar sana.




CARI PELUANG @ ALASAN ?? CARI PELUANG  @  ALASAN ?? Reviewed by bahijah on 9:28 AM Rating: 5

No comments:

Social

Powered by Blogger.