Gallery

Meriahnya Raya Dengan Shaklee

 Raya kali ni memang sungguh-sungguh maklumlah tahun lepas beraya sambil berpantang di rumah sendiri. Memang macam tak beraya sangat pun. Makanan di rumah ala kadar sahaja sebab makanan orang berpantang. 


Menu raya rendang , ketupat , sate , nasi impit kuah kacang memang tapao makan betul-betul raya kali ini. Tapi tula dalam seronok beraya kena jaga kesihatan juga. Raya kali ni balik beraya di Terengganu dahulu baru balik Kelantan. Kesihatan badan kena jaga sebab nak handle anak-anak dalam permusafiran yang panjang dan jem.


Jem dan raya ni memang tak dapat dipisahkan dengan Terengganu dan Kelantan. Dengan cuaca panas , musim orang batuk demam lagi. Nak tak nak memang kita yang kena jaga diri kita dan family. Sangat penting untuk kita kuatkan sistem imun badan kita dan family untuk mengelakkan jangkitan kuman semasa berjumpa ramai orang.


Selain itu , bila raya ni bab juadah memang beraneka la kan. Takut tuan rumah terasa andai tak jamah rasa juadah yang disediakan. Yang berminyak yang berlemak yang banyak gula yang banyak garam semua kita santap habis-habisan.


Berpada-pada dalam menjamah juadah raya tu. Perut kita sebulan relax santai bekerja. Masuk Syawal kesian dekat perut terkejut dengan jumlah makanan yang masuk. Kena berpada-pada dan jaga portion.


Ini sangat penting supaya tekana darah kita , bacaan gula kita cantik dan kekal normal.


Sambil-sambil tu kita pun nak berat badan kita normal dan tidak naik mendadak disebabkan makan time raya.


Untuk raya kali ni, Ija memang konsisten dengan Raya dengan Shaklee. Makan juadah makan juga dalam masa sama suplemen pun tak tinggal.


Ni antara suplemen yang digalakkan untuk ambil sepanjang musim perayaan ni. Barulah raya ada class , raya dengan Shaklee.



Omegaguard ni membantu untuk membakar lemak dengan pantas selepas makan rendang dan ketupat. Ia dihasilkan daripada minyak ikan yang berkualiti dalam masa sama membantu menjaga kesihatan imun kita.




Lecithin ni pengemulsi semulajadi ia memecahkan lemak kepada molekul halus  secara semula jadi untuk penghadaman. Ia penyebab kepada lemak terapung didalam darah dan seterusnya mencegah lemak daripada melekat di dinding membran.



Herbalax membantu melancarkan pembuangan setelah makan pelbagai juadah raya. Ia membantu melegakan sembelit  ringan. Sakan sangat raya ni makan macam-macam , jom cuci usus kita dengan herbalax untuk berfungsi secara optimum



 Phytocol-ST membantu menghalang penyerapan kolestrol dari usus dalam masa yang sama membantu mengurangkan kadar kolestrol dalam darah.



 Vitamin C sangat penting untuk sistem imun bagi meransang penghasilan dan fungsi sel darah putih. Ia sebagai antiviral yang menghalang pembiakan virus.

Nutriferon menggalakkan sistem pertahanan semulajadi badan bekerja dengan baik untuk membunuh bakteria. Ia membantu melindungi tubuh badan daripada virus dan microb termasuk influenza.


Bila beraya ni memang tak lari daripada nak jumpa saudara mara bersilaturahim. Sangat penting untuk kita jaga kesihatan family dengan raya dengan Shaklee


Untuk yang dapatkan set jaga perut dengan Shaklee boleh contact Ija ok

Meriahnya Raya Dengan Shaklee Meriahnya Raya Dengan Shaklee Reviewed by bahijah on 10:28 AM Rating: 5

No comments:

Social

Powered by Blogger.